Van de Ren Je Rot Show naar Zoek Je “Rot” Naar..
Motions. Dagelijks in de weer VOOR oa méér verkeer, het liefst mét méér groene saus natuurlijk.
Wie herinnert zich niet de Ren Je Rot Show? Velen nu, maar goed. Dat bij gebrek aan beter zenderaanbod, programma waar je al rennend en puzzelend de weg naar de overwinning vond. Tegenwoordig rennen we misschien iets minder, maar zijn ”we” nog steeds ”volop aan het zoeken”. Niet naar de bel, maar naar de GONG. Even serireus, ja, naar wat eigenlijk?
Vaak naar die perfecte deals, toch? 😉
Maar laten we nu echt ;-), eerlijk zijn: Rechtvaardiger; Die zoektocht gaat verder dan alleen de beste hoek vinden voor, bijvoorbeeld de basis, een opvallende (profiel) foto, of nice deal. In ons werkende leven zijn we constant op zoek naar de “rotste” (lees: beste) weg. En dat brengt ons bij een vraag die misschien simpeler lijkt dan hij is: kies je voor een donkey of een een DON key? ShortCuts, bestaan alleen bij de kapper niet waar.
Donkey of DON Key: De Juiste Inkoop Toont de Snelste Weg?
Stel je voor: je hebt PROMPT, een probleem. Je hebt middelen nodig en veel natuurlijk om het op te lossen. Kies je dan voor de “donkey” aanpak – een beetje traag, gestaag, alles zelf uitzoeken en opbouwen? Of ga je voor de “DON key”: de ‘Deals Of Now’ key, de slimme inkoop die je direct de snelste, de beste, of misschien wel een heel andere, onverwachte, maar briljante weg toont?
De juiste inkoop – bevat een betonmix van de snelste, de best betaalbare, de hoogste marge, de beste kwaliteit, de beste oplossing in dat ”ene moment”…etc – Momentum opbouwen kan je enorm veel tijd, moeite en zelfs geld besparen. Het is als het vinden van die ene sleutel die de deur opent naar een efficiëntere oplossing. Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden als iemand anders het al heeft geperfectioneerd, niks nieuws.
Verbeter Een Vak & vind meer resultaat vs. Zoekresultaat Vergroten:
Wat Kies Jij Vandaag? En Morgen Dan?
En dan die andere puzzel waar we dagelijks voor staan: leg je de focus op het verbeteren van een vak (oftewel, je eigen skills en processen perfectioneren) of op het vergroten van het zoekresultaat (zorgen dat meer mensen jouw product of dienst vinden)?
Beide zijn natuurlijk essentieel, maar de balans en de marge per keuze kan elke dag anders liggen. Is vandaag de dag om die ene workflow te stroomlijnen, je presentatie-skills naar een hoger niveau te tillen, of die cursus te volgen waar je al zo lang over nadenkt? Oftewel: verbeter een vak & vind méér resultaat?
Of is het juist de dag om vol in te zetten op marketing, je website te optimaliseren, of die post te schrijven die viraal gaat? Oftewel: je zoekresultaat vergroten?
De keuze is reuze, en er is geen goed of fout. Het hangt helemaal af van je doelen, je energie en de kansen die zich voordoen, ook dat is niksnieuws. De ene ondernemer is de andere affiliate reseller niet. Het lijken wel schoonmakers niet waar.
Wat kies jij vandaag? Focus je op interne groei en optimalisatie, of zet je alles op alles om je zichtbaarheid te vergroten? En wat brengt de dag van morgen? Misschien wel een mix van beide, of een compleet nieuwe “rotte” weg om in te slaan.