Doelgroep

De online wereld: je kunt nog zo’n briljant idee of product hebben, maar zonder een strategisch plan, tactisch en correct getimed ingezet en de juiste middelen ga je het gewoon niet redden op kort door wijn de bocht, geluk. Tijdloos niksnieuws. Dit geldt overal – universieel – of je nu een juridisch geschil aan wil gaan, schoonmaakt met de droge spons, of een online business wil bouwen. Het is zinloos om een strijd aan te gaan die je niet kunt winnen of wilt ´winnen´. Staar je niet blind zonder centen. ´Pick youre fight´ etc. Mantras en credoos, en overige droge, flauwe of welke impact, responses in overvloed. Droge inkt. Dit principe geldt net zo goed voor je online marketing en je website of Topshop.

De Waarheid Over Online Succes: Het Gaat Niet om Viraal
Gaan, eerder om Kwalificatie

Veel (zzp) ondernemers zien hun website TopShop als het einddoel. “Ik heb een website, dus ik besta online.” De realiteit is echter; dat je dan pas gaat beginnen. Een website, zeker in de beginfase, een aftersales-activiteit is. Het is niet de plaats waar je voor het eerst contact maakt met een prospect van je doelgroep. Dat gebeurt elders: op social media, via zoekmachines, in YouTube-video’s of via mond-tot-mondreclame, in het relaas van de dag, ligt al veel marge.

Waarom een Website eerder een
Onderdeel is van Aftersales

Een website is jouw digitale thuishaven. Het is de plek, jouw koop menu kaart, waar je de interesse die je op andere platforms hebt gewekt, kunt omzetten in concrete actie. Denk aan:

  • Het informeren en overtuigen van je potentiële klant.
  • Het verzamelen van leads via een nieuwsbrief.
  • Het bieden van waardevolle content die je expertise onderstreept.
  • Het faciliteren van de aankoop van je product of dienst.

De Weg naar Online Succes: Kwalificeren is te Leren

In plaats van blind te investeren in dure advertenties of te hopen op een toevallige virale hit, is het veel lucratiever en slimmer om je te richten op leads met kwalificatie. Dit betekent dat je leert wie je ideale klant is, waar die zich bevindt en welke problemen je voor hen kunt oplossen. Deze vaardigheid is te leren, ook zonder dure AI-tools. Hoe goed ken jij je directe concurrentie?

Skilss UP. Hier zijn de stappen om je te richten op kwalificatie voor duurzaam succes:

  1. Begrijp & Snap je doelgroep: Waar & HOE, zoekt jouw doelgroep naar? Welke vragen hebben ze?
  2. Focus op waardevolle content: Creëer content – met of zonder voudjes, be u, snipSnapperDieDOE – die deze vragen beantwoordt en die een probleem – groot oF klein – oplost. Dit kan in de – toegevoegde waarde – vorm van blogartikelen, YouTube-video’s of social media posts, de Reuzekeuzes.
  3. Bouw een ecosysteem: Je social media-kanalen en je YouTube-kanaal werken als een volledige trechter, de zandloper van vadertje Tijd & Plaats – en gaat gewoon 2 kanten op – Ze leiden je publiek naar je website, waar de echte conversie plaatsvindt. – een deal is pas een deal…ALS.
  4. Meet nog smarter dan je smartfonie, jouw succes: Analyseer welke content het beste presteert en welke kanalen het meest effectieve verkeer naar je website sturen. Use the Don, Key, Think slow act better and faster –

Door je nog méér te richten op deze stappen, transformeer je je online aanwezigheid sterk.

Doel – Doelstelling – Doelgroep

Doel

Geld mét méér tijd

Doelstelling

Dagelijks ondernemen.

Doelgroep

– zzp – ondernemers.

Loading