
“Kietel de Titel, Op merkelijk”
méér Merk op Deals Lokaal, 123 Handy Punt NL
Hoe je een éénmalige Deal omzet in een eigen zzp-bedrijf
Mogge G. Ken je dat gevoel? Weinig of geen eigen werkkapitaal en je gooit iets op het internet, en spinne maar…en plotseling explodeert het; van bij publiek, valse pottenkijkers en beroeps Aagjes met papa gaai issues en ook nog met een minder goeie inborst. De welbekende / oF beruchte klepelaars..op de tamtam…en zeer weinig selfie motivatie & energy.
Je ‘niceDeal’ gaat viraal. Een eenmalig succes, een hit, een ´toevalstreffer´. Zou zo maar kunnen met het aantal aardkost belopers die de P van Planet in dit geval beloopt met ideeën niet waar. En dan komt de knaagvraag: hoe bouw je op die ene vlieger verder UIT? Van in de sloot op naar de koopgoot ©. Het kan, en het hoeft je geen fortuin te kosten.
De nobrainerDisclaimer; De nice ( niche) deal is slechts de start, van..en niet het doel. In komen. De warming up. Een goede voorbereiding is bijna altijd pittig, en slechts de start van, en nooit andersom, niksnieuws en niets bijzonders.
Waar maak jij dagelijks het verschil mee? Hoe verpak jij je? en de omdoos voor jouw zzpdoelgroep? De wel gewenste klantengroep? Dat zijn de ondernemersvragen of je nu een zzper, een eenmanszaak hebt of een BV met Holding-meON strutuur, als bedrijfsregistratie en rechtsvorm. Kies een Firm boekhouder die het wel snapt. Een ´meedenkende boekhouder´ denkt in wiens zzpbelang? Van zoek je rot naar vind méér mét gewenst genot. Verbeter een VAK & vind méér resultaat© Eén, zonder triple agenda’s.
Je hebt die ene aanbieding, dat unieke product of die perfecte service die onverwacht aansloeg kennis. De verkoopcijfers schoten omhoog, de inbox ontplofte. De eerste stap is om niet de kaas mét smaakvolle couscous, van jouw voorwerk te laten eten. Intenties filteren, leads kwalificeren, en wellicht heroverwegen, aan de bakbak dus. Beschouw die virale ´deal´ als een CAV & be a real sport. Schrijf het af in je eigen boeken. En ook als een fundering, een extra bouwsteentje, niks meer en niets minder dan een proefballon resultaat.
Het is slechts, een signaal, nog niet eens hardcopy bewijs dat er een (niche) markt is, dat mensen geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt.
De uitdaging? Consolideren en die eenmalige test – kennis en wetenschap – omzetten in een duurzaam inkomen met méér toegevoegde waarde. Je zou je eenmalige ‘niceDeal’ kunnen transformeren in een merk, een concept Bij Méér Werk, met herkenbaarheid. Met minimale middelen, heb jij dat gewoon goed ge-cheft punt. Hou je rug recht, en je zzpdoelstellingen in het oog natuurlijk & ijk je rijk. ©
Vele opstarters haken vroeg af, met welke reden ook. De meest gangbare reden voor welke opstartende zzper is; werkkapitaal gebrek of garen sparen in reverse. njoy die cryptolight, zelf.
Je hebt geen diepe zakken mét eigen geld, maar je hebt wel een eigen verhaal, en niet die van de buren haar kat in oost Groningen. Valse noten van een ander, zappen we allemaal weg, isnt it. Dat verhaal begint met focus en meer dan 99 proefballonnen. Wat was het succes van jouw virale deal? Was het de prijs, het unieke product, de timing? Hoe jij dat met durf pitchte? De manier van aanbieden? Die ene snaar, wist je het maar..ook zonder smartfonie, bijna allemaal mogelijk op dit 123 Handy Punt NL. Dit is je kernwaarde. Die kernwaarde is de basis voor je -zzp- onderneming.
Het merk in opbouw (zonder hoge kosten)
- Identiteit: Bedenk een simpele maar herkenbare naam. Je hebt geen dure brandingbureau’s nodig. Een logo maak je zelf met gratis online tools. Denk aan een logo dat makkelijk te onthouden is en past bij jouw product of dienst.
- Aanwezigheid: Gebruik de platforms waar je al succes had. Social media is een tool en geen doel en kost vrijwel niets. Blijf consistent posten, vertel je verhaal en bouw een community.
- Content: Deel je kennis. Als je een product verkoopt, vertel dan over het productieproces.
De Black Friday Deals in aantocht
Nu de feestdagen en Black Friday eraan komen, denk je misschien: ‘Oeps, weer een Mankado vergeten’. Maar Black Friday is meer dan alleen korting. Het is ook een extra, koudwater kans. Een kans om jouw nu-herkende-merk in de spotlights te zetten. Klagers geen nood pochers geen brood, en de stille harde ´werkers die gaan….niks, die zijn druk met met de jaarplanning, voor UIT.